sleepy family!

"Godmorgon" så här klockan 15:10.
Lilla familjen har sovit tillsammans i 2 timmar, jag vaknade precis men de andra
två medlemmarna sover fortfarande.
Jag är dock fortfarande i chock att Axel fortfarande sover.
Det har aldrig hänt under hans 6 månaders långa liv att han sover över 2h i sträck på dagen.
Han är väl trött och har kanske kommit på hur skönt det är att nanna? =)
Fast nu låg han tätt tätt intill mig och kände väl sig trygg när han kände "mammadoften"

Var ju på halvårskontroll hos barnläkaren i veckan och vi pratade bl.a om sömn.
Då berättade hon att det finns två sorters barn: "hattare" och "långsovare"
Behöver jag berätta att Axel alltid varit en "hattare"?
(fast när han endast var några veckor sov han bara)
Annars har han hattat hit och dit med fjuttiga 20 minuter. Så det har aldrig varit lönt
för mig att sova samtidigt, för han man väl lagt sig och kommit till ro så har han vaknat.
Först nu sen ca 1-2 månader tillbaka som han sover längre. Skönt tycker vi.
Så det är en jävla skillnad att vara förälder till en "långsovare" än till en "hattare", det vill jag lova!
Lika bra att gå den hårda skolan direkt!

Dagens lunch bestod av pannkakor, snart ska jag och Axel åka till kusin Sofie och hälsa på.
Han skall dock bara vakna först...





Kommentarer
Postat av: Legenden

De e aldrig fel att sova lite:)

Ångrar att inte jag oxå gjort de idag!!!

2011-09-17 @ 21:15:04
Postat av: Carro & Vilgot

Det är då dagarna är som bäst, man tar dagen som den kommer!

2011-09-17 @ 21:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0