Hej du regniga tisdag...

Vaknade 08:22 och det regnar och är mulet. Ganska så mysigt tycker jag!
Axel sover nu och jag har kokat mig en kopp kaffe och kollar på "efter tio"
inget direkt höjdar program men mysigt att ha på i bakgrunden.

Igår var jag och sambon på Väla och shoppa, samt storhandla mat!
Lillkillen var hos farmor, första barnpassningen, och det gick galant!

Imorgon blir det lilla livet 10 veckor! Hujedamej!!
Jag kan nog säga att först nu börjar vi känna vår bebis och rutiner börjar komma på plats:

Det är en väldigt glad och otroligt snäll kille vi har, inget magont eller krångel med magen alls.
Han har från dag ett sovit på nätterna, EN gång har jag fått gå upp med honom, helt okej!
Han äter var 4:e timme, dvs 5-6 ggr om dygnet, helt okej att amma då!
Han orkar vara vaken 1½-2 timmar, sen måste han sova annars blir han övertrött
och det är inte kul med en övertrött bebis.
Han äter i ca 15 minuter, sen är han mätt, äter han längre kräker han bara.
Han älskar när man säger aoaoaoao, och gagaga ,dvs bebisspråk, då skiner
han upp som en sol och talar tillbaka.
Han bajsar 1-2 ggr om dagen, dvs inte efter varje amning längre.
På natten håller han 5-6h utan mat.
Han älskar att sova på magen, annars kommer han inte till ro.

Axel är född den 16:e mars och den 20:e mars började jag
skriva upp varje amningsgång för att dels komma
ihåg och dels för att så småningom se ett mönster.
I söndags räknade jag amingsgångerna och då var vi uppe i 511ggr!
Inte konstigt brösten har fått en annan form ;)
Jag tycker absolut att man ska amma sitt barn, visst det är tufft i början
när han ska äta varje, varannan timme, men det ger sig, det får man hela tiden
tänka på.
Och det är inte alltid en dans på rosor. Det tag några dagar innan mjölken rinner
till, innan de får in rätt grepp, såriga bröstvårtor...men vem har sagt att amningen skall
vara lätt? KÄMPA PÅ!! Tycker de flesta inte ammar idag, för att "de inte funkade",
men förr då? Då ammade varenda jävel sina barn och då funkade det alltid!
Jag tror det är lite bekvämlighet som trycker, eller rent av att de inte vill
få hängpattar! Vi har trots allt bröst för att amma våra barn med, inte för att
visa upp!
Sen drar jag inte alla över en kant, vissa går det helt enkelt inte för.


Idag skall jag på efterkontroll,  "trevligt"


                      Bjuder på en "smaskig" amningsbild! som ni ser så har mjölken runnit till!
                                    Jisses, nu vet man hur det känns att vara Dolly Parton!
                                          (bilden är tagen på familje BB, 2½ dagar är han här)


Kommentarer
Postat av: Veronica & Julius

Har Axel alltid sovit bra på nätterna? Julius vaknar 1-2 för amning sen får man oftast vagga honom gående till sömns. Skönt att amningen minskat , jag ammar Forf med 2,5 h mellanrum.



Julius sover med bra på magen men jag är mer orolig då eftersom de inte rekomenderar det, fjantig är man.



Ses snart? Kram kram

2011-05-25 @ 09:49:10
URL: http://Http://lizardqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0