Torsdag 23 juni...

Igår blev Axel 14 veckor. Jag har precis tittat på alla de 1000 foto vi har på honom.
Vilken fantastiskt gåva det är att kunna bli mamma!
Ibland blir jag så blödig och börjar gråta för att han är så fin och för att han är min.
När jag kollade igenom fotona upptäckte jag också hur fort man glömmer.
Jag hade glömt hur jävla jobbigt det var de första2-3 veckorna.
Hur han bara skrek och skrek och skrek vissa kvällar.




Håkan fick bl.a gå runder med honom i bilstolen för att få honom lugn.
Det var så frusterande att inte kunna göra något, och ändå skrek han vääldigt lite om man jämför med andra små spädisar. Fast man har ju själv inget att jämföra med så man tyckte det var skitjobbigt vissa kvällar.

Nu är det en helt annan kille vi har. Han är så snäll!
Oftast en väldigt glad kille som vaknar med ett leende och är himla mysig.
Tro nu inte att det är ett jäkla mirakelbarn, han kan vara jobbig också!!
(även om det är mkt sällan)

Jag helamma honom i 3 månader sen började han skrika under och efter amning,
vi förstod att han nog inte blev riktigt mätt och har nu börjat med ersättning...
vilket är rena drömmen att ge. 10 minuter, sen har han ätit klart!
Istället för att sitta och amma en halvtimme!
Men jag är väldigt stolt över mig själv att jag helammat i tre månader!


(fem dagar efter förlossningen- rena vraket!!)

I början var det väldigt tufft när han skulle äta VARJE-VARANNAN timme
och bara JAG som kan mata honom. Så rak i ryggen Malin!!
Nu kan man dessutom börja vara lite mer social,
ge flaska kan jag gärna göra på stan, men tutten drar jag fan inte fram mer än hemma!


Vår lille muslim kille!

Han sover dessutom jätteduktigt om nätterna.
Somnar mellan 19:30-21:00 varje kväll och sover till ca 04:00-05:00, då vill han äta.
Sen somnar han själv om direkt i sin säng och vaknar mellan 07:00 till 08:00
 ( idag vakna han 08:30, HAPPY!!)
Vi har verkligen inte jobbat in några rutiner utan han har själv jobbat in rutinerna.
Så fråga mig inte hur vi gjort.



Åh vad JAG ÄLSKAR DIG!!

hade kunnat skriva hur mycket som helst, men nu ska vi kolla
Californication och äta jordgubbar och glass
och vet ni...nu har H semester!!!





Kommentarer
Postat av: Legenden

Skönt att H har semester, passa på o njut för fullt!

Sötaste Axel växer på tok för fort, kanske tur att man glömmer de jobbiga stunderna?

Hoppas ni har en riktigt bra midsommar!

Kram

2011-06-24 @ 17:17:11
Postat av: Veronica & Julius

Va glad över det! Här är det kaos!! Skrik skrik och somnar inte alls typ. Vill va vaken och somnar aldrig själv. Det tar på krafterna. Och Julius är snart 10 veckor..:( hoppas de vänder.

2011-06-27 @ 23:15:51
URL: http://lizardqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0