trött!

ojojoj, klockan är snart 21 och jag är helt färdig!
Mitt lilla liv har varit lite gnällig på eftermiddagen, klängig och vill vara nära och vill absolut inte sitta själv.
Så blir det ju ibland, men finast i världen det e han iallafall!!



Innan idag tog jag och Emma (och Axel såklart) en promenad bort till mitt jobb för att hämta lite saker.
Sen skulle vi ner i stan men hann inte långt innan det började regna och vi vände tillbaka igen.
Kom hem och bakade muffins istället.
Håkan och Axel gick ut en sväng så morssan slängde sig på sängen och kollade lite Despan, fiiiint!

Sen badabde jag och lillen och nu ska jag strax gå in i sovrummet och lägga mig och titta ett avsnitt till.

Usch, jag ser att detta inlägget är totalt meningslöst, fast det brukar det ioförsig vara.
Det är precis som om man tappar hur man ska skriva ibland.

Igår hade vi ännu en heldag ute i Häljarp hos älskade mamma och Thomas.
Käka lunch och grillade på kvällen. ÅÅh vad vi längtar efter kommande hus!
Men den som väntar på något gott... Man vill ju inte ta ett hus bara för att man e lite halvt desperat.
Nej DET kommer snart!

Från det ena till det andra, vi bor i en dårtrapp! Vi kan börja med våningen längst ner:
Den ena är en halvdöd kärring som är halvdöv eftersom hennes TV hörs benhårt ut i trapphuset, sen rökar hon nog halvt ihjäl sig också för det luktar APA i hela trappen när hon har öppnat sin dörr.
Den andra är tunnhårig och brinner för sina blommor på balkongen. De andra är pensionärer och har fortfarande inte lärt sig hur man stänger dörrar eller garderober normalt. Dessutom brinner de för sin kolonistuga på larvi och tycker att det har världens bästa liv..(vilket är underbart att höra)
Sen har vi en kattamamma, en halvfet singelkille som tror han är ascool. En elefant och en nörd.
Resten (2st) är normala. Ni kanske märker att vi vill härifrån. Men man får se det från den ljusa sidan:
Vi bor billigt och kan verkligen snåla på mammadagarna så vi kan vara hemma länge!
Denna sommaren hade vi ändå inte kunnat vara ute i solen eftersom Axel är så liten.
Däremot blir nästa sommar underbar, då har vi en liten som springer runder i trädgården =)

Nej nu är det verkligen dax för sängen och despan....hej!



Kommentarer
Postat av: Anna o Amanda

ERT hus kommer att dyka upp när ni minst anar det!!

man ska vara lite snål när man kan=) skönt och ha pengar över, man blir ju inte stenrik av mammapenningen direkt=) haha

Han är så fiiin lille Axel och tiden går så fort.

idag har jag 1 månad till bf, hade gärna sett att det var imorgon, väldigt tungt och jobbigt nu, plus att man ska ta hand om Amanda, jonny jobbar på sin semester, egentligen så började den i fredags, men han typ skjuter på den så kan han va hemma sen när lillan kommit..längtar nu!! kram

2011-07-13 @ 11:06:46
Postat av: Jenny

När man är uppväxt i hus så är det som att "komma hem" igen när man köper sitt eget :-) Man kanske inte kan spara en massa pengar men de är värt varenda kr det kostar. Eller gör man som oss och bodde i en lägenhet som vi betala mer på än vad vi nu gör på huset.. Så det var ett klipp ialf =)

2011-07-13 @ 19:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0