Gnällspik till Bebis!

Gnäll Gnäll Gnäll, vill inte sitta själv i babysittern, inte ligga själv på aktivitetsmattan utan ska bli buren HELA sin vakna tid...sa jag att jag har ont i ryggen?!

Googla på "gnällig 4 månaders bebis" och såg att han tydligen är inne i en utvecklingsfas och då kan de vara gnälliga och klängiga och oroliga och allt det stämmer bra in på honom. Det jag tyckte mest om att där stod att det går över, allt från 1 vecka till 6 veckor...vi hoppas på 1 vecka...

Nu somnade han på min arm och har precis lagt in honom i sängen, så har precis slängt i mig en skål med fil.
Klockan 3 ska vi ut till Häljarp och käka middag hos farmor, skall bli intressant och se hur det går, haha!

Vi sov tillsammans i 1½ timme på förmiddagen iallafall, skönt och mysigt när regnet smattrar!

Man får lov att klaga på sina barn och tycka att det är pissejobbigt ibland, det ÄR INTE myspys hela tiden, det ska gudarna veta. Och man är inte en dålig mamma för att man tycker att ungen är jobbig ibland, man är bara normal. Men man hör alltid bara att "det är sååå mysigt att gå hemma", man ser fina statusuppdateringar på FB att mamamlivet är superduper, varför kan inte folk skriva om det haft en pissedag och att ungen skrikit hela dan?!
Jag ska också skärpa mig på det, för ett barn kan inte vara go´hela tiden, totalt omöjligt!

Idag började H dessutom att jobba, segt! Men bara 9 dagar sen är han ledig 2½ vecka igen, skönt.
Så jag får snällt ha en liten igel på  mig hela dagen! Tur han gillar babybjörnen iallafall.

Nä har inte tid att sitta här, gäller att vara effektiv när han sover, nu skall jag klä på mig och fixa, sen är det dags för farmors köttbullar!



Kommentarer
Postat av: Carro & Vilgot

Kan verkligen tipsa dig om en bra bok, Växa och upptäcka världen-sju utvecklingssprång under barnets första levnadsår.

Jag fick användning av den väldigt mycket. Ett litet tips!

2011-07-13 @ 21:00:18
Postat av: Legenden

De e klart att man får lov att gnälla ibland. Allting är inte en dans på röda rosor! Du är en super bra mamma och Axel är underbar men alla har sina dåliga sidor!

2011-07-14 @ 06:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0