Axel Hugo Johansson...

Ja igår var det Axels dag, den började tidigt! Givetvis mycket tidigare än vanligt.
Han var bökig på natten och när vi steg upp var vi verkligen KOMAtrötta.
In i duschen med oss och Axel åkte i badet. Strax efter 9 var vi hos M & T för att fixa det sista.
Snacka om stressig och darrig, men vi hann...ganska precis ;)

Jag gjorde två tårtor, som jag blev himla nöjd med risk för att låta som en riktig skrytmåns
blev dem superasgoda! Min farbror trodde jag beställt dem, så då blir man glad!




De dekorerades i blått och grönt så de blev lite "pågiga"



Regnet höll sig borta och det var ju jättevarmt igår, perfekt för ett utedop!
Glad att han är född på våren så man får ett sommardop.
Under själva dopet höll Fredde honom hela tiden, som också fick äran att bli gudfar.
Axel sa inte ett ljud utan sög bara nöjt på det blå sidenbandet.
Sen somnade sötnösen i Freddes famn och sov gott en lång stund så vi kunde äta
i lugn och ro. Jag avslutade med att läsa en fin dikt till Axel.

Fina presenter fick han också! Mycket pengar, mycket kläder, bok, skor, leksaker, lära-gå-stol,
fåtölj, Bobby car, lära-gå-vagn mm.






Nej nu får det räcka.
Jag ska slänga mig brevid min Sambo i sängen
och sluta de gröna en stund!


Kommentarer
Postat av: l-o

Det lät och såg ut som ett bra dop, härligt! Den där tårtan skulle jag gärna ta mig en mumsbit av :-)

2011-07-31 @ 16:14:37
URL: http://saralo4.blogg.se/
Postat av: reka

Alltså han är ju söt som socker. Vilken goding. Jättefina tårtor också.. dig kan man kalla proffs tror jag :)

2011-08-01 @ 17:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0