Ugnsbakad Falukorv...

Wow vilken fantastisk rubrik jag fick till!
Men ibland vill man inte ha någon rubrik men man måste tydligen, hmm.
Men på tal om rubriken så gjorde jag ugnsbakad falukorv igår med potatismos.
Himmelen vad gott det blev! Jag fick verkligen till det igår ;)
Inte för att det är så svårt att misslyckas direkt men moset blev underbart gott.

H kom inte hem förrän 20:30, då skulle vi egentligen myst framför tvn och ätit ostkaka, men
jag var fortfarande proppmätt efter middagen, så det skall vi göra ikväll istället!
Det blev ett glas C-vitamin och två avsnitt Sex & The City i sovrummet, det var ju trots allt handboll på tvn...

Ikväll står bruna bönor på menyn, det var så längesedan.
Jag är glad att varken jag eller Håkan är kräsna i maten, vi äter verkligen allt!
Det finns inget tråkigare än kräsna människor som bara petar i maten och helst skulle
vilja ha spagetti och köttfärsås varje dag.
En i min bekantskapskrets, äter inte sallad, dricker inte
mjölk och gillar inte rödvin, HALLÅ, hur kan man inte gilla sallad, mjölk eller rödvin?!!
och det är mycket mycket mer han/hon inte gillar.

Imorgon skall vi dra ner till Basilika med jobb och luncha.

Nej nog om detta, ser att det blev ett inlägg med matprat...enjoy!



Kommentarer
Postat av: Veronica

Gör du bruna bönorna själv? åt det förra veckan smackade inte alls gott (socker) färdigköpt.. kanske är graviditets hormonerna:S



Vi beställde marinblå och beiga invändigt. Som vår bil :) Marinblå med beiget skinn :P



Ang: bebisnedräknaren så vet jag inte hur man installerar den:( försökte en gång men de fick jag ej ihop:S



Kramis

2011-01-19 @ 11:34:11
URL: http://lizardqueen.blogg.se/
Postat av: anna

behöver nog inte skriva en kommentar om vad jag tycker om bruna böner ;) hehe. Men den där ungsbakade falukorven smakar jag gärna nån dag :)

2011-01-19 @ 18:07:01
URL: http://annagrosshennig.blogg.se/
Postat av: Legenden

Självklart har jag tid med härliga promenader i vårvädret tillsammans med dig o barnvagnen o finaste skrutten:)

Hitta du något fint i stan idag?

2011-01-19 @ 18:29:02
Postat av: l-o

Svensk husmanskost är något av det godaste man kan äta! Helst ska det vara mamma eller mor- & farföräldrar som ska laga det, fast att exempelvis mina köttbullar är väldigt goda blir de aldrig lika goda som mammas :-) Roligt att läsa och se hur magen växer & knakar! Kram Sara

2011-01-19 @ 23:06:11
URL: http://saralo4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0