Fredag eftermiddag...

Jag kanske ska döpa om min blogg till gravidbloggen.blogg.se eller jagskriverbaraomminbebis.blogg.se
men jag kan inte hjälpa det!
Jag är ju inte bara jag längre, jag är ju faktiskt två personer.
För just nu har jag två hjärtan, fyra fötter och två munnar. Jag bär ju faktiskt på en annan människa och det är klart att jag måste skriva om denna människa också!

Jag älskar verkligen att vara gravid, jag har en drömgraviditet, so far... PANG!! Sen kanske man har 20 kilo övervikt, foglossning, förvärkar, humörsvängningar etc etc.
Jag mår bra och har gjort det HELA tiden. Men mycket kan hända på 10 veckor, de tuffa veckorna har jag ju framför mig.
Vägde mig igår, 9 kg har jag gått upp...jag är nöjd för allt sitter på magen, möjligtvis på låren men jesus vad slappa de har blivit, och gropiga! Så idag körde jag ett gravidpass för att känna mig en smula bättre.

Om 2 timmar slutar mitt hjärta. Vi struntar i att det är fredag och kör på vanlig "veckomat" ikväll
Idag ska jag nämnligen göra köttbullar, potatis och blomkålstuvning, för hur gått är inte det?!
Är man ledig så är alla dagar likadana så vi kan ju säga att det ät tisdag idag ;)

Ikväll ska vi även se Let´s Dance, och jag är så glad för den 16:e börjar nämnligen Solsidan, Sveriges genom tiderna roligaste serie, klockren!

Kände för att babbla av mig så det blev ett inlägg med noll att lägga på minnet ;)


Kommentarer
Postat av: anna

Äh. det blir väl lätt så när man har nåt man verkligen älskar. Ja hade också skrivit en massa om jag varit gravid. Det är ju det som är ditt liv nu, du och din lilla bebbe :) Och vill man inte läsa om det du skriver behöver man ju inte läsa din blogg heller. Bara ös på om bebis prat! Jag tycker iaf det är intressant :) Längtar till när Axel kommer.

Kram

2011-01-07 @ 19:36:29
Postat av: Legenden

Jag vill oxå höra mer om dig, axel, gravidmagen o din vardag. De e bara kul o läsa!

Mmm vad gott med blomkålsstuvning. Puss

2011-01-07 @ 21:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0