2010 vs. 2011

Inget kan slå det kommande året. Det kommer bli fantastiskt. 2011 är här nu.
2010 var ett fantastiskt år det med. Tog examen, börja jobba igen, två streck på graviditetstestet, fin sommar...mycket vänner och fester. Ja listan kan göras lång.

Förra året firade vi nyår i Thailand. det var magiskt! Att vara där nere är som att komma till en annan värld.
Det var så obeskrvligt att stå på stranden på nyår i bara en liten klänning med älsklingen och titta på hela himmeln som var fyllt med Happy Ballones. Vi kasta också upp en, och självklart önskade jag mig något. Så mysigt! Jag hade hellre velat att Sverige också gjorde det, istället för att sjuta upp flera hundratusentals kronor i luften på farliga raketer. En ballong kostar en bråkdel och det är mycket finare!

Detta året kunde jag inte stå i en liten klänning. Dels hade det varit för kallt och dessutom hade den varit för tight runt min tjocka mage. Idag går vi in i vecka 30, dvs 10 veckor kvar, aaah!!

Gårdagen var hur mysig som helst. Var ute hos mamma på dagen. På kvällen gjorde jag och H vår trerätters.
Väldans mysigt, så hade jag gärna haft det varje nyår, bara vi två!

Bjuder på bilder från gårdagens rätter.


Klassiker, ack så gott!


Oxe, Hasselback, Rödvinsås och smörstekt sparris.


Och rödlök, vilket var glömt på den översta tallriken.


Dessa fina dessertglasen fick vi i julklapp


Vaniljpannacotta med Hallon!


I mitt vinglas fanns Champis, H drack rödvin, vilket jag
också hade velat dricka, men en liten smutt blev det!

Ja det var allt!
Vaknade pigga och utvilade imorse.
Tog på oss och gick hem till kekka en sväng på
lite fika, nu sitter vi här i soffan och skall nog göra det hela dagen.
H är ledig i tre dagar och det GILLAS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0