Individuellt...väldigt individuellt!

"Nu sover bebis ca 90-95% av tiden nu"
Jag skulle vilja påsta att han är vaken 90-95% av tiden.

"Nu har du säkert gått upp 13-15 kilo"
Jag skulle vilja påstå att jag gått upp 10kg.

"Nu har dina bröstvårtor blivit större och mörkare"
Jag skulle vilja påstå att de är precis som vanligt.

"Det är vanligt att du känner ryggont mot slutet"
Jag skulle vilja påstå att min rygg är prima.

"I vecka 35 väger barnet ca 2600gram"
Jag skulle vilja påstå att han väger 2000gram.

"Livmodern tränar sig inför förlossningen och du känner säker av förvärkar"
Jag skulle vilja påstå att jag aldrig haft en förvärk.

Jag kan fortsätta hur länge som helst.
Det jag vill ha sagt är att varje graviditet är individuell och unik i sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0