En jämförelse...

Det är tungt, 10 extra kilo på ens kropp känns.
Andningen är tung, mina fötter får ta stryk.
Jag har sovit mycket bättre i mina dagar.

När jag berättar detta för folk säger de:
"men du har en väldigt lätt graviditet, inte mått illa, ingen foglossning, och bara en liten kula"

Visst har jag en lätt graviditet, men det är fortfarande tungt!

Jag har börjat svara folk såhär:
Ta ett bowlingklot på 10 kg och tejpa fast det på magen.
Sen går du med det hela dagarna och inte nog med det, du ska sova med det jävla klotet också!
Så får du känna hur jävla "skönt" det är.

Men jag ska inte gnälla..."jag har ju en så lätt graviditet"

Snart är vår älskade lilla bebis på andra sidan magen och klotet är ett minne blott!



                                      


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är rätt malle!! De dem på moppo :) puss

2011-02-16 @ 21:52:14
Postat av: anna

Nä det måste va jobbigt o får höra :( Men du är ändå fin med din (10 kilos) mage :)

2011-02-16 @ 21:59:55
URL: http://annagrosshennig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0