Nu tänkte jag omma...

Tänk om...

Tänk om jag kunde spola tillbaka tiden då man gick på gymnasiet. Då hade jag bättrat mina betyg och tagit skolan mer på allvar, hur jobbigt var det egentligen? Tänk om man hade varit lite smartare och bott hemma iallafall ett halvår efter man fick jobb så man kunde ha en ordentlig buffert med cash. Tänk om jag inte hade varit i förhållanden hela tiden, då hade jag varit berest, sett alla världens hörn!
Tänk om man hade haft mycket pengar, inte alldeles för mycket, men mycket, då hade jag jobbat mellan 9-15, jag hade betalat av mina studielån, och haft en hel drös med fadderbarn i Afrika. Tänk om hade haft lite fler timmar på dygnet, då hade jag tagit hand om mig mer, träffat vännerna mer, tagit hand om hemmet mer, lagat godare mat. Tänk om jag hade haft några timmar för mig själv i veckan, då hade jag gått en fotokurs och varit ute och fotat mycket mer. Tänk om man hade haft ett jättestort hus, då hade jag öppnat en mysig butik, med heminredningsdetaljer mm. Tänk om man hade haft lite mer energi, då hade jag gått ut och gått en riktig långrunda varje kväll efter Axel somnat. Tänk om man hade varit nöjd med sin själv, så mycket roligare livet varit då. Tänk om man hade kunnat bestämma sig direkt varenda gång man skall beställa någon mat, alltifrån pizza till restaurangbesök. Tänk om man hade sagt det man egentligen tänker
ibland.
Tänk om det fanns ord som beskriver kärleken till sitt barn...

Denna utmaningen hittade jag på en blogg jag brukar läsa. Tyckte tanken var rolig!



Kommentarer
Postat av: Legenden

Ja det stämmer banne mig mkt utav de du skriver. Sjukt att det är så egentligen.

2011-08-30 @ 16:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0