Grandma´...

När någon man älskar jättemycket inte finns mer så har man svårt att göra sig av med vissa saker som man fått eller påminner om den personen.
Jag har jättemånga fina minnen från mormor. Hon var så snäll och alltid positiv trots allt tragiskt hon upplevt.
Jag hör henne fortfarande i luren när jag ringde henne och det lät alltid så här:
-Ulla (hon svarade alltid med bara sitt namn)
-Hej mormor det är Malin
-Heeej mitt hjärta!

Idag handlade jag en del på Coop och bland annat en 2 kilo kycklingfilé låda som skulle få plats i vår minimala
frys.
Jag fick "rådda" om där inne och kom fram till att jag kan inte ha kvar mormors kålsoppa längre.
Mormor har varit borta i 1½ år nu så soppan var nog inte så ätbar längre, men jag har ändå inte velat slänga den. Det tog emot att slänga den stora lingonburken som är full med hennes goda soppa.

Bara tanken att hon stått och lagat soppan till mej gör att jag blir tårögd, fast att det trots allt bara är en soppa.
Men trots det ett kärt minne från min älskade mormor


(en med tår i ögat)

Kommentarer
Postat av: Legenden

Usch o fy!

Tänk om man bara hade kunnat få tillbaka sina älskade änglar eller bara fått träffa dom en dag! Vet precis hur du känner med att göra av med saker, inte lätt men ibland måste man. Hon lever alltid med dig ALLTID!

2011-08-29 @ 21:13:41
Postat av: l-o

Ja, usch! Tiden går men minnena består...På både gott & ont.

2011-08-29 @ 21:41:53
URL: http://saralo4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0