Tisdag snart onsdag...

Har precis placerat rumpan i fåtöljen med datorn i knäet.
Duschen är tagen och mysbrallan sitter på.
Mannen ska iväg och kolla fotboll ikväll och jag är alena =)
Kom nästan precis hem från svärmor, som vanligt var
middagen utsökt och med god efterrätt!

Idag har det nästan varit lika ljuvligt väder som i helgen.
I lördags fika vi på balkongen i solen och det låter nästan knäppt,
 men det var nästan för varmt, så härligt så här i Oktober månad.

Klockan är nästan sju och det är mörkt ute.
Jag tycker det är så mysigt. Vi brukar ha massor ljus tända.
På torsdag ska vi åter fylla på värmeljusförrådet.



Denna lykta pryder vår hall, inköpt på Indiska


Dessa fina lotusblommorna köpte vi i en butik i Stockholm för 4 år sedan
butikens namn har jag glömt.


Marimekko skålen kan man ha till mycket!
Fått av farmor i 26-års present


Mina älskade hus står på tvbänken! De ena från mamma
och det andra från min älskling.


Denna lykta står i sovrummet. Den är fyllt med vackra stenar
jag hittat lite varstans! Jag älskar stenar!
Jag har stenar från bornholm till hven till rhodos till thailand and so on...


Denna lilla ljusstake har jag snott från pappa.
Den är i mässing, men jag har sprejat den vit.
den står ljust nu i köksfönstret.

Just den kvällen fota jag inte fler ljuskällor, men tro mig,
har ca 1000 lykter till.

Nej nog för idag...men det var något
jag skulle berätta...
Något jag tänkte på när jag var på jobb som jag
skulle skriva om,  men det har visst försvunnit...nåväl det
var väl inget viktigt antar jag!




Kommentarer
Postat av: Legenden

De e så mysigt när det är mörkt ute och tända alla dessa ljus. Det är verkligen MYS på hög nivå.

2010-10-12 @ 19:44:34
URL: http://lillalarven.blogg.se/
Postat av: anna

älskar lyktan från indiska, helt i min smak :) Kanske hittar fina lyktor i ullareeeeeeeeed!

2010-10-12 @ 21:21:07
URL: http://annagrosshennig.blogg.se/
Postat av: EDEN

Myyysigt! Husen är så fina o de andra lyktorna också så klart...

Ha en härlig helg! Smart att köpa en skön amningsfåtölj. Bekvämheten är A och O :). KRAM

2010-10-15 @ 20:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0