Höstrusk!

usch vilket väder det har varit idag, då är det extra mysigt att sitta i soffan med sambon och kolla tv med tända ljus.
Igår drack vi varm chocklad med vispgrädde, jesus vad gott!
I sådana här regniga, blåsiga, råa dagar längtar man extra mycket efter sommaren, även om vintern och julen är varmt välkommen!
Jag LÄNGTAR efter att få sätta upp stjärnorna och stakarna och allt annat som hör julen till.
Jag längtar efter lussekatts baket, knäckbaket, pepparkakonar.
Längtar efter julmusiken och allt känns så fantastiskt mysigt hela tiden! Jag längtar efter en skål fylld med clementiner och apelsiner. Jag längtar efter att få sätta upp julslingan på balkongen. Jag längtar efter att få slå in julklappar i brunt papper och lacka fint med min röda lackstång och stämpel.
 
Men mest av allt längtar jag efter skrutten i magen!

Nu ska vi snart mysa in oss i sovrummet. Tända tvn där och sätta på en film.
Och så ska vi gosa under samma täcke och så ska jag ligga och snusa på min fining!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0