Fina Lördag!

Hej Underbara Lördag, eller Underbara Helg kanske man ska säga!
Dagen har varit bra och är det fortfarande.
Idag kom broder på plötsligt besök, vi tog en kaffe och småprata i köket.
Sen fick vi för oss att dra åt Malmöhåller för jag ville ha en kjol till.
Just nu är jag på jakt efter kjolar med resår. Det är inte det lättaste att hitta just nu.
Hittade en idag trots allt och det var ju bra. Sen stack vi hem och wokade god lunch, och tigerräkorna
blev uppätna tillsammans med nudlar, citrongräs, purjolök och svamp!

Idag har vi även storstädat, det behövdes! Så nu doftar här undebart rent, sambon stutsa precis förbi nyduschad så det kom en frisk luft att ren kropp också ;)

Idag får vi ta vårt fredagsmys. Då jag och min käre kompanjon Gross var på Ullared hela dagen igår.
Det var en trevlig färd som alltid när v brukar vara där. Men vart kommer allt folk ifrån?
Det var inga köer in, men man blir lika förbannad och irriterad varje gång någon idiot stannar MITT I GÅNGEN och tar sig " en funderare" eller de människor som bara ska fram helt enkelt.
Köpte inget onödigt överhuvudtaget faktiskt. Handlade en tjock tröja, en kofta och en väst, mkt nöjd!
Sen blev det en del underkläder, vilket behövs. Främst BH:ar det fick bli D kupa...haha! Sluta väx!!!
Hittade en fin betong adventsljusstake för 25:- (?!) Galet billigt.
Handlade ett sällskapsspel som heter "Helt Hysteriskt" det verkar roligt, Jag älskar sällskapsspel!
Det ska vi inviga nästa helg då vi ska till Chrille och Frida.
Handlade så klart massa annat eftersom notan slutade på 1567:- men det är ganska lite för att vara handlat där uppe. den första vi stötte på var dessutom Morgan, men vart var Ola-Conny?

Idag väntar som vanligt en god oxbit på att bli uppstekt. Och morötter, potatis, rödlök ska bli delade och rostade i ugnen, och creme fraichen ska bli smaksatt med en klyfta vitlök! Sen blir det filmen "Red" med en massa tända ljus!

           Fast på min ljusstake står där inte "God Jul" på och jag kan fylla min med ljuvlig grön mossa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0