Meningslööös skoldag...

Igårkväll när jag skulle ställa klockan så tänkte jag lyxa till det och ta tåget 8:22 istället för 7:22, det är ju fredag! Premiärcykla till stationen dessutom. Tåget var försenat 10 minuter och sen fick jag och tvåhundrafemtiosju andra människor trängas ihop värre än boskap som ska till slakteriet. Trångt, äckligt varmt och lite skumma dofter från både den ena och den andra man stod tätt intill. Men itt tågkort går ut idag och sen ska jag aldrig mer pendla på de äckliga tågen och SJ/skånetrafiken kan slicka sig i röven!

Väl på skolan 9:45 ser jag att klassen inte sitter i klassrummet utan i datorhörnan. Då säger de att de inte gått in än för att läraren är på möte och att vi skall jobba med grupparbetena. Okkeeeeeeejjj, lite bättre framförhållning tack!! Läraren har vetat om att hon ska på möte säkerligen hela veckan. varför inte meddela oss igår exempelvis att hon ska på möte och att vi ska arbeta med grupparbetena så att man kan förbereda sig. Jag har ju mitt material hemma. Jävla lärare, men man blir inte förvånad, tyvärr!  Men tji fick hon! Jag åt min lunch sen stack jag hemåt. Inom Åhléns City och handla mig min Lancome concealer, dyr men fan vad bra den är!

Nu är vi hemkommna efter en powerwalk, ikväll väntas det pepparbiff, hemmagjorda klyftpotatisar med palsternacka, morötter och rödlök. Smörstekt sparris och en klick vitlöks creme fraiche och sen ostbricka och rödvin, kan det bli lyxigare? Nej tror inte det.

Önskar alla mina vänner en trevlig helg och önskar alla andra en mindre trevlig sådan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0