Skorpor och te...

Då var två saker avklarade. Fast den andra saken var rolig att göra. Vi käka skorpor, drack te och brainstorma. Putte kom dessutom med världens största påse med skorpor. Jag visste inte att det fanns så stora påsar bara. Kommer bli asbra!, jag känner det på mig. Vi är inte klara men jag vet det ändå!
Nere i källaren var vi också, Putte kände sig "hög" och jag fick huvudvärk...nej det ska man man göra utomhus hädanefter =)

Sitter i sängen, under täcket. Här är mysigt. Mysigare här än i soffan.
Ska snart ut och brassa käka middag tänkte jag. Blir hamburgare idag. Fick ju några hamburgarebröd av en god vän och vad passar då bättre än en hamsing?

Imorgon blir det dessutom Malmö hela dagen. På fredag blir det Malmö igen, kan ni tänka att jag tar examen!!!!
Vart har dessa två åren tagit vägen? Känns som det var igår man var meganervös inför första skoldagen!




Igår gjorde jag och älsklingen egen Pad Thai. Det handlade H nästan varje dag till lunch när vi var i Thailand.
Kostade 12 kronor. Jag tog Sticky rice with mango..fatta så gott det var!
Nästa gång vi åker dit ska jag äta det varje dag...för ynka 12 spänn!
Och jag måste säga att vi lyckades riktigt bra igår.



Fast det var ju 1000 ggr godare att gå ner till vattenbrynet och handla maten i denna långtail boat.
Paret satt hela dagen i denna båt. Varje dag, året om. I båten wokade hon en massa mat medans mannen grilla
kyckling och gjorde goda fruktdrinkar. En fin matbåt!


Kommentarer
Postat av: Legenden

Mmmm vad de ser gott ut!

2010-06-01 @ 20:36:36
URL: http://lillalarven.blogg.se/
Postat av: Linda

Mmmm,thailands mat,sååå gott. Käkade mini vårrullar varje dag på stranden,en gubbe som gick runt å sålde dom å de va ju såå gott :)

2010-06-01 @ 21:08:56
URL: http://lindaslovelylife.blogg.se/
Postat av: Legenden

Tycker absolut att du ska se filmen, riktigt bra!

Sov gott sen o dröm sött.Puss

2010-06-01 @ 22:48:49
URL: http://lillalarven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0