Det här med tiden...bland annat...

Klockan är i skrivande stund 20:09, balkongdörren är öppen,
solen skiner fortfarande ute och klockan hade lika gärna
kunnat vara 14:00. Men för mig är det kväll. Det hänger med sen vi var små.
För att alltid när klockan var åtta var det mys framför tv:n
 hemma hos mamma. Mamma kokade te och tog fram
 något gott och tände ljus.
Antingen var det Rederiet eller Tre kronor,
eller En fyra för tre eller vad det nu var som visades.
Detta gjorde vi varje kväll. Väldigt mysigt att samla familjen
 på kvällskvisten och runda av tillsammans. Det sitter fortfarande i mig!
Så därför känns det så konstigt för mig att det fortfarande
 är ljust och att man kan hitta på saker. Klockan är ju inte
mycket egentligen, med tanke på att man är 26, men för mig är det kväll.
 En gammal vana som nog är svår att göra sig av med...

Idag var det förresten sista skoldagen.
Idag har vi redovisat våra Lia platser och det gick bra.
På lunchen blev det en sallad och vi satt ute och njöt.
På fredag samlas vi i folkets park för champagnelunch och sen får
vi se vart och hur dagen/kvällen leder oss =)
När jag kom hem vid 15 tiden åkte jag och H ut och
satte oss i mammas trädgård och njöt av att solen
äntligen våga titta ner på oss.
Men vi njöt också av att det äntligen är över!!

Sen blev det middag, och kan ni gissa vad det blev? =)
Som vanligt: Kött ( idag oxbiff) med klyftpotatis och vitlöks creme fraiche

Nu ska jag trots att solen skiner
se klart Sex & The City 1 som jag började kolla på igår kväll.
Den är SÅ mkt bättre än tvåan. Jag har en timme kvar och
jag har redan gråtit 2ggr och skrattat minst 2.
Ettan har så mkt mer känslor och den känns så verklig på något sett.
...klockan är ju trots allt över 8 ;)


Kommentarer
Postat av: Legenden

Tack för en super duper skön promenix, de borde vi göra oftare!! I morgon igen?

Nu ska jag duscha o sen ska de startas en film, men håller med dig till fullo att de känns konstigt att kolla TV/film när de e ljust ute.

Sov gott sen så hörs vi i morgon. Puss

2010-06-02 @ 21:36:44
URL: http://lillalarven.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Du e så rolig. Så kul att läsa ifatt dina dagliga events innehållande en massa skoj, kärlek och känslor. Me like!

Ha en fortsatt härlig vecka, låt solen titta ner på oss lite till....ljuvligt.

Kram/ Jennifer

2010-06-02 @ 22:11:04
URL: http://minlillavisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0