Ostkakan...

Tänkte bara berätta att vi gillade ostkakan! Det var väldigt gott. Vi åt den ljummen och med lite jordgubbssylt till, ingen grädde, det kändes inte så passande.

Vi sitter på balkongen just nu, min man och jag. Nu e det väldigt behaglig temperatur. Men vi skall snart kolla klart på den där filmen som jag skrev om i ett tidigare inlägg...den som jag bara orkade se på i 5 minuter.
Igår var det Herr H som deckade i sängen...så idag blir det tredje gången gillt. Nu kanske ni tror att filmen är dålig, men det är den inte. Den är bra.


                                  Detta är filmen " tredje gången gillt" som vi ska titta klart ikväll.


Och denna filmen var ju bara SÅ bra. Rolig, underhållande ( det är ioförsig samma sak) och lätt att titta på.
Ibland känner man inte för att se en tung film där man måste vara på alerten varje minut.
SÅ gott folk, här har ni två filmtips!



Är förresten tillbaka från Karnevalen. Vi tog oss god thaimat och satte oss i gräset vid gamla kyrkans grund.
Sen gick vi en sväng och titta och satte oss till slut på torget för att avnjuta en kall Bon Aqua ;)
Men neeeeej karnevalen är inget för mig! Jag blir bara irriterad när man går där nere.
Vad är det för mening med att gå och trängas bland en massa folk. Karnevalen är fjortisarnas paradis, och jag e glad att jag inte är 15 längre. När man kollar på dagens ungdomar blir jag rädd och brukar tänka: " var jag så?" men jag kan pusta ut, det var jag inte! Kommer våra framtia barn se ut som vissa jag såg på karnevalen idag ska de få sig en rak höger och jag ska låsa in dom på rummet tills de har mognat. Punkt slut!
Mamma Malin har talat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0