2010-07-31

Hejsan Lördag!
Vaknade upp och njöt utav att det var sovmorgon.
Håkan stack iväg och handla frallor och jag åt dem med keso och banan, åh vad gott
och åh vad längesedan!
Mötte upp mamma i stan vid 11 tiden.
Gick in på Olofsson och fick med mig tre saker a´1100:-
1 av sakerna var ett par skor!

Det bästa med dessa är att där är dragkedja i sidan!
Hur mycket jag än älskar mina 3 par vita converese så är
det såå jobbigt att snöra dem hela tiden.

Sen lulla vi vidare och in på H&M handlade jag bla hårinpackning.
Mitt hår är torrare  än fnösket vi kan hitta i saxtorpsskogen!
Så imorgon ska det få sig en ordentlig inpackning, det vill jag lova!
På fredag ryker dessutom en bra bit av håret.
Jag är nog inte tjejen som ska ha jättelångt hår.
Det blir platt och det bara hänger och hur snyggt är det egentligen?
Nä då e det bättre med en lite kortare variant (fortfarande långt nog)
så man får lite volym och ser lite fräschare ut!

Sen gick vi och tog en fika, det blev en räkmacka och kaffe på Maddes.
Sen cyklade jag hemåt. Men inom Vagnmansgatan där Håkan befann sig.
Efter det tog vi bilen och ställde den vid glumslövsbackar sen gick vi
en härlig promenad och leta fina stenar vid stranden.
Jag älskar att leta fina "mjuka" stenar, så fint att lägga i blomkrukor bland annat.


Plockade även med mig denna lilla blomma, eller tistel eller vad det nu är
från stranden. Denna lilla vackra blomma påminner mig bara om filmen Braveheart!
Kommer ni ihåg? När William Wallace är lite pojk får han en av en liten flicka
på sin pappas begravning, som han sedan sparade hela sin uppväckt, inlindad i en gammal
tygnäsduk. Och denna flicka gifter han sig senare med.
Den filmen är utan tvekan en av mina absolut favoritfilmer!

I fredags när jag slutade klockan 15:30 cyklade jag direkt hem, tog en dusch
och hoppa i bingen och tog en liten tupplur. Annars blir jag så tråkig
och somnar vid 22, men nu orkade jag vara uppe till över 24:00,  ;) Tröttfis!



Vi gjorde en väldigt lätt maträtt som är supergod dessutom.
Man strimlar två kycklingfileér,Broccoli, svamp och purjolök.
Steker det i stekpannan och när det är klart häller man i en sån
färdig smaksatt creme bonjour. Kokar bandpasta till-klart!
Vi brukar variera innehållet efter vad man känner för eller har hemma.
Denna maträtt borde alla testa!
Till maten kollade vi filmen Brothers, klart sevärd!


Ojsan vilket långt inlägg, men det är väl härligt!
Jag känner att jag behöver skriva av mig och jag har massor med inlägg jag skulle
kunna publicera! Kommer kanske ett till snart.
har precis druckit en jordgubbssmoothie och den satte visst fart
på den lilla tiny winy kisseblåsan!
På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0