Tjatig?

Jag kanske tjatar och skriver mestadels om bebisen som bor i min mage.
Men det skiter jag i, om jag tjatar alltså. Gör jag det?
Skitsamma, ni behöver inte svara. För jag bryr mig inte.
Den lilla krabaten som ligger där inne är det största som hänt!
Jag fullkomligt sprudlar av lycka när jag känner honom.
Jag älskar att ligga och titta på magen när han sparkar och bökar.
Jag vill bara ha honom här på utsidan.
Jag vill att han ska ligga mellan mej och H i sängen.
Men den som väntar på något gott...
Han är ju snart här! Så varför skynda på? Der går ju knappast heller, att skynda alltså.
Han kommer när han är redo. Då hoppas jag att han är snäll mot mig.
Att han kommer ut fort så jag inte behöver ligga och plågas i allt för många timmar.

Nu kommer snart mannen hem, då skall vi fixa något i våra magar.
Tror det blir soppa i detta ruskvädret faktiskt.
Galet kallt är det iallafall!

Annars då? Jo dagen har varit bra. Jag har suttit hela dagen och gjort den danska prislistan.
Igår satt jag hela dagen med den svenska. Imorgon, dvs lillejul blir det lite prisändringar i Hansa.
Sen blir det etikettpåsättning...låter skumt men det är vad jag skall göra!

Senare på kvällen, närmare bestämt klockan 19 bär det av till pappa.
Vi skall nämnligen fira jul. Ska bli trevligt. H jobbar till 20, så vi ses när jag kommer hem.
Sen vaknar vi upp tillsammans på julaftonsmorgon! Vi brukar alltid byta julklappar i sängen direkt när vi vaknar, det är så mysigt. Hoppas han blir glad av min lilla julklapp.
Jag är ju väldans nyfiken på vad han handlat till mej =)

Julafton skall firas hos familjen i Häljarp. Vi skall ses till Kalle Anka, glögga och bara päsa innan de andra dundrar in. Nu lät det kanske som att det skulle komma 10 personer, men det är faktiskt inte så många som kommer.
Hade ju allra helst velat att mormor hade varit där. I 25 år har vi firat jul tillsammans, klart det känns konstigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0