Formex

 

FORMEX arrangeras på Stockholmsmässan och är Nordens största, ledande fackmässa inom inredning, design och presentartiklar. Här samlas agenter, grossister, importörer, formgivare, producenter och inköpare från den nordiska inrednings- och presentbranschen. Mässan har genomförts i mer än fyrtio år och har med tiden blivit den självklara mötesplatsen.

Formex genomförs två gånger per år, vanligtvis runt den 15-30 januari respektive 15-30 augusti. Idag ställer 850 utställare ut sina produkter på varje mässa och har chansen att möta cirka 25 000 besökare varav drygt 800 personer är journalister eller fotografer. 90% av besökarna kommer från Sverige. Resterande 10% huvudsakligen från Finland, Norge och Danmark, men även långväga besökare från till exempel USA, Japan och Kanada hittar hit!

 



Ja på tisdag åker till för att bygga upp vår monter, tar ca 2 dagara.
Sen har mässan öppet tors-sön. På söndag river vi montern och åker hem på
måndag morgon...bra slitna är vi då, men jisses vad roligt det är med mässa!
Har inte varit med på två år nu pga plugg, men ska bli kul att se alla kunder igen.
Och där är såå mycket fint att titta på, vi utställare emellan brukar handla av varandra.
Detta året har jag endast spetsat in mig på Yankee Candle ljusen, vi får ge 100 kr för de stora
burkarna, och de brukar nog kosta en 300 ut i butik.



Det bästa med hela mässan är det underbart flotta hotellet Rica Talk som vi ska på bo.
Det är precis i anslutning till mässan, och deras frukost går INTE av för hacker.
Finare och fräschare hotellfrukost det får man benne mig leta efter!

Nej nu ska jag snart knoppa. Håkan X2 sitter i storarummet och spelar,
jag har stängt in mig i sovrummet, i den nybäddade sängen.
Och det lockar faktiskt att dra på sig nattasarken och krypa under täcket =)
God Natt!

//Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0