Soliga måndag!

Idag har jag gjort något som jag nog inte gjort på 10 år. Nämnligen lånat böcker på biblioteket.
Det är till mitt examensarbete som jag behövde låna böckerna och 5 böcker fick jag med mig hem.
Där var så lugnt och tyst så jag övervägde att gå dit och jobba nån dag. Det är så svårt ibland att sitta hemma och skriva. Det finns så mkt annat att göra här hemma. Hur gör man för att fokusera sig?
Det svåraste är att börja. Skulle vilja ha någon som sparkade mig i röven och skällde på mig, så jag kunde känna press och tvång. Men idag har jag varit flitig. Skrivit ner en massa fakta om hur det gick till när man gifte sig förr intressant faktiskt!

Imorgon ska jag dessutom hålla min andra intervju till examensarbete. Jag ska intervjua Emma som gifte sig förra sommaren, farmor var min första jag intervjua. Hon gifte sig för 57 år sedan.

Har även gått en långpromenad idag och även suttit på balkongen med en kopp kaffe i solen.
Nu blir det till att plugga en halvtimme till sen blir det MAT!


Balkongsolning förra året, ge mig sådan hetta nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0