Se upp!

Varningstecken för människor du bör hålla dig undan ifrån:

.. Vänner som har svårt för att glädjas åt din skull, exempelvis

(Du ska flytta in med din pojkvän och bli sambo och du är superglad. Istället för att höra grattis så får du snarare höra “Men gud, blir det giftemål och en massa barn nu eller?”)

.. Om du säger något kul så personen direkt “bräcka” det du sa, exempelvis

(Du säger till din vän “Jag fick högsta betyg på matten, och du vet ju hur svårt jag tycker att det är” Och hon svarar “Jasså, jag får alltid MVG och jag pluggar knappt”)

.. Vänner som ska tävla i allt och helst härma dig i allt, exempelvis

(Om du är på en fest och har hittat en kille som du gillar och börjar småprata lite med honom så är hon där direkt för att också “fånga honom”)

.. Vänner som mest vill prata om sig själv. Inte lyssnar alls, exempelvis

(En hel timmas fika går åt till att prata om hennes liv, ditt är inte alls lika viktigt)

.. Vänner som ger en komplimang som snarare blir något elakt, exempelvis

(Vad duktig du är som tränar! Jag går ju aldrig till gymmet, men jag behöver inte..)

Ja när man läser igenom så upptäcker man att man just har några/någon sådana "kompisar" tyvärr...       (text lånad av Blondinbella)


Kommentarer
Postat av: grossni

(Du säger till din vän “Jag fick högsta betyg på matten, och du vet ju hur svårt jag tycker att det är” Och hon svarar “Jasså, jag får alltid MVG och jag pluggar knappt”) Hahaa lätt att det är jag som säger så. Jag som ALLTID får MVG.....Not..:(

2009-10-26 @ 19:57:54
URL: http://annagrosshennig.blogg.se/
Postat av: Veronica

SKYLDIG!

2009-10-26 @ 20:25:02
URL: http://lizardqueen.blogg.se/
Postat av: Legenden

Det är tur att du är en bra vän som bryr sig om:)

2009-10-27 @ 09:19:11
Postat av: Veronicaeronica

Började fan fundera på detta och jag har nog försvar till alla. Som på påstående 1 att kompisen inte glädjs när någon blir sambo? handlar nog inte om det att man inte glädjs utan att kompisen kanske mer är rädd för att förlora det roliga med sin vän. För hur många vänner har man inte som försvunnit helt när det skaffat kille? och när det skaffat barn och blivit sambo? POOFF så är dom borta..



Visst pratar en vän som sig själv alltid alltid.. en sak. Men i olika perioder händer det olika saker i ens liv och man kanske har i behöv udner en period att prata med om sig själv, där kommer vännen in som stöd.. en annan gång behöver vännen snacka och då skall den andra lyssna :;)



2009-10-27 @ 12:58:36
URL: http://lizardqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0