Ang. Efterlyst

Jo minsann! Dom tog upp fallet om den mördade Therese Rojo, diskuterade bland annat att det var för jävligt att man kan mörda någon och sen bara få 1år och 5 månader i fängelse sen är man ute igen bara för att dom är minderåriga. Men spelar det någon roll? Är man kapabel till att mörda någon så ska man få samma straff som en vuxen. Man vet mycket väl vad man ger sig in på när man är 15 år...man e inte 3 i huvudet då.
Hade det varit i Usa eller England hade straffet varit tvåsiffrigt.
Man kan inte undgå att de flesta grova brott dom tar upp i Efterlyst görs utav utlänningar, så är det bara!
Hade jag kommit till ett främmande land hade jag varit så jävla tacksam att dom tagit emot mig. Jag hade lärt mig landets språk, landets regler, landets tradition, landets seder och följt dom. Gör man inte det har man förbrukat sin rätt att vara i landet och det är Bye Bye...tänk om det hade varit så enkelt...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hemskt !

Gör du sedan ett utpressnings brott får du 2,5 år fängelse... helt sjukt.

Jag tror man helt enkelt får döda folk istället för att råna en bank eller så.. för man får ju mindre straff om man dödar någon än om man rånar någon..

2009-10-29 @ 12:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0